Internationale Vrouwendag

Vandaag is het dus Internationale Vrouwendag:

internationale vrouwendag

En dit heb ik ook wel geweten ook.

Vorige week werd ik al door de maatschappelijkwerk van mijn dochter haar school gebeld dat Stichting Present weer iets organiseren en dit keer voor alleen maar “de vrouwen”.

Ze had het over een verwenmiddag met handmassage, high-tea en creatief bezig zijn en aandacht en ontmoeting, waar ik dus ook de uitnodiging ervan bij gedaan heb.

Uitnodiging verwenmiddag voor vrouwen_Page_1

Het begon bij binnenkomst met gezellig aanschuiven aan één van de tafels waar allemaal lekkernij op tafel stond en je kon kiezen uit koffie en thee. De laatste dagen smaakt mij de koffie niet meer, dus heb maar voor een bakkie thee gekozen. Later kwamen ze bij je dat je gerust ook wel wat lekkers mocht pakken, echt van alles en nog wat stond er aan gebakjes, cakes, snoep, saté stokjes met lekkere vruchten erop, hartige taartjes (eentje was gevuld met zalm en broccoli). Ik zelf heb merendeels dus voor de hartige gezonde dingen gekozen en het was super heerlijk allemaal.

Na even een kort praatje was het de bedoeling dat we een babbeltje van ongeveer 3 minuten maakten met onze buurvrouw en we moesten er proberen achter te komen wat onze gelijkenissen waren. Mijn buurvrouw wilde niet echt beginnen en ja ik vertelde m’n naam, leeftijd, dat ik 2 kinderen heb, m’n hobby’s en dat ik graag wilde werken als hovenier en toen raar maar waar waren in eens de 3 minuten voorbij en m’n buurvrouw niet eens aan de babbel gekomen. Gelukkig kon zij uiteindelijk vertellen wat wij gemeen hadden en dat is dus dat ook zij kinderen heeft.

2013-03-08 19.49.07

Hierna werd verteld dat er 2 workshops werden gegeven, de ene workshop ging over jezelf ontdekken hoe je bent in je opvoeding naar je kinderen toe en er werd al duidelijk gezegd dat hoe je ook bent enz. je het altijd goed doet, omdat jij je eigen hart volgt en iedereen is weer anders in opvoeden enz. Dit is ook de eerste workshop waar ik heen ben gegaan. We gingen een korte opdracht doen, dit moest ook wel, want we hadden maar 45 minuten de tijd. Op een bladzijden stonden iets van 25 punten en daaruit mocht je maar 9 punten opschrijven die bij je past en dit ging uiteindelijk volgens de methode “DISC”. Eenmaal dat opgeschreven moesten we in het boek de juiste letter bij het juiste antwoord zoeken wat dus een “D”, een “I”, een “S” of een “C” zou zijn. Bij mij kwam er uit 4x “I” en 4x “S” en 1x “C”.

De “I” staat voor interactief en invloedrijk (je houdt van gezellige en spontane activiteiten met je kinderen. De sfeer is belangrijk voor je. Je doet van alles tegelijk en kan goed improviseren. Kiezen is lastig omdat er zoveel is wat je leuk vindt) Tip: Doe dingen in een rustiger tempo en maak af waaran je begint. Leer je kinderen discipline.

De “S” staat voor stabiel en samen ( Je bent rustig, relaxed en gaat voor zekerheid. Je maakt het je kinderen graag naar de zin. Je bent een dienstbare ouder en bent bereid je op te offeren. Je gaat gemakkelijk voor de keuzes die anderen voor je maken) Tip: Probeer bij keuzes eens te bedenken wat je zelf belangrijk vindt. Soms moet je bereid zijn een conflict te hebben met je kinderen.

Ik moet zeggen, ik herken mezelf inderdaad overduidelijk in deze punten bij “I” en “S”.

En ja wat stond er bij “C”: Staat voor correct en consciëntieus (In de opvoeding ben je erop gericht dat je kinderen zich goed gedragen. Je bent voorzichtig en nadenkend en stelt hoge eisen aan jezelf en anderen. Je gaat voor kwaliteit. Het gevaar bestaat dat keuzes te laat gemaakt worden. Je hebt tijd voor jezelf nodig om weer nieuwe energie op te doen.) Tip: Goed is goed genoeg. Neem tijd om te genieten en te investeren in de relatie met je kinderen.

En ja ik punt “C” herken ik mezelf ook inderdaad wel een beetje, maar “I” en “S” springen er inderdaad extreem eruit.

En volgens het schema kwam er dus ook dat ik 50% introvert en 50% extrovert ben en menselijk gericht en dus niet zakelijk, ook hiervan heb ik dus even een mooi schema van gemaakt.

intravert extravert menselijk zakelijk disc

In elk geval was dit wel een hele leuke workshop.

Hierna hebben we even wat gedronken en daarna ben ik naar de workshop schilderen geweest en was het de bedoeling dat je een vrolijke schilderij ging maken met bloemetjes, huisje boompje of iets anders wat heel vrolijk is.

En ja ik heb er dus voor gekozen om met gras en blauwe lucht als achtergrond te doen met bloemetjes in het gras en een zonnetje in de blauwe lucht. In elk geval ben ik wel weer heel trots op m’n gemaakte schilderij.

2013-03-08 19.47.59

Na de 2de workshop kregen we weer wat te drinken en toen werd er ook tegen ons gezegd dat we boterhamzakjes mochten pakken en deze mochten vullen met de overgebleven cake enz. wat er allemaal nog op tafel stond, want anders zou het toch weggegooid worden en dat is natuurlijk ook weer zonde. Natuurlijk heb ik ook wat mee genomen naar huis en kon ik mijn kinderen ook weer blij maken.

En we kregen bij vertrek nog een tasje mee met een lente magazine er in en verder nog allerlei dingetjes. Het was weer een heerlijke leuke gezellige dag vanmiddag echt duidelijk een verwendag.

Dank je wel mensen van Stichting Present, die dat allemaal mogelijk hebben gemaakt ♥

Geef een reactie

