We zijn met zijn allen bezig om te transformeren. Als een rups die een mooie vlinder word.

AfbeeldingWe zijn met zijn allen bezig om te transformeren. Als een rups die een mooie vlinder word.

Als wij dit proces ook mee willen maken, net zoals de rups, dan moesten we vroeger eerst dood gaan om vervolgens in een ander leven (incarnatie) weer tot leven te komen als een ander persoon (een vlinder). De periode waar wij nu zelf inzitten is anders. Wij hoeven niet meer eerst dood te gaan om te transformeren naar een nieuw persoon. Wij zijn de groep mensen die bewust hebben gekozen voor een andere transformatie. Een transformatie die we bewust mee willen maken.Afbeelding
Net als een vlinder kost dit tijd. Soms zouden we liever willen dat het morgen al een nieuwe wereld is, maar helaas zo snel gaat dat niet. Maar wat ik om me heen ziet gebeuren en wat ik bij mezelf merk is dat we wel een flink eind op weg zijn met de transformatie.
Je ziet dat de rups eerst een soort cocon maakt en binnen in deze cocon gebeurd het allemaal. We zien het alleen maar van de buitenkant, maar wat er binnenin gebeurd blijft een interne ontwikkeling.

AfbeeldingWel, wij zijn nu eigenlijk in dezelfde positie. We hebben met zijn alleen gekozen om bewust mee te doen in deze rupstransformatie maar dan als persoon.

We zijn aan het transformeren van een rups naar een vlinder, van een ego bewustzijn naar een hart bewustzijn. Aan de buitenkant zien we allemaal dat er dingen veranderen, we maken veel mee, maar van binnen zien we bij andere mensen niet welk proces zij door- en meemaken. Het gaat gepaard met pijntjes, kwaaltjes, overtuigingen, denkwijzen etc.

Het valt ook niet mee he.. om eerst te denken als een rups, kruipend over de grond om vervolgens te denken als een vlinder en opeens tot de verbazing komt dat je kan vlinderen hihi ik bedoel vliegen of hoe heet dat bij een vlinder? Uhhh … o ja fladderen. ( geloof ik).

Wat zou de rups allemaal niet meemaken zeg. Hij wordt in slaap gebracht, zijn lichaam veranderd, zijn denkwijze veranderd, zijn uiterlijk verandert en zodra hij een vlinder is geworden, maakt hij alles mee als vlinder. Jeetje wat een transformatie. En dat voor zo’n kleine rups. En wij maar klagen als we weer eens 10x op een dag naar het toilet moeten om flinke faxberichten achter te laten. Klagen als we pijntjes hebben, klagen over de maatschappij etc.

We zitten midden in onze eigen rupstransformatiefase, op weg om ook een mooie, lieve vlinder te worden. Je zal dus je oude denkwijze en oude overtuigingen los moeten laten om mee te kunnen in het proces van vernieuwing om uiteindelijk een nieuw persoon te kunnen worden.

En juist NU, dat loslaten van oude denkwijze en oude overtuigingen, daar hebben we juist NU zo veel moeite mee.

Maar laten we dit nu eens wat nader bekijken. Ik merk dat als ik me vast blijft houden aan mijn bestaande denkwijze en overtuigingen ik heel erg moe word, dat ik dan allerlei beren op de weg zie, pijntjes krijg en allerlei vage klachten heb. Het enige wat ik dan eigenlijk wil is vooral geen gezeik aan me kop en vooral met rust gelaten worden.

Het is een beetje te vergelijken dat een rups bezig is met het maken van zijn cocon en telkens weer gestoord wordt. Op een gegeven moment word hij zeer gefrustreerd omdat hij graag een vlinder wil worden. Doet zijn cocon af… trek een gevechtspakje aan.. gooit zijn cocon naar de andere rups.. en gaat dan … hihi.. nee hoor. Grapje.

Wij ervaren dat ook op die manier, wij worden tegengehouden door de maatschappij, de omstandigheden en dus ook onze denkwijze en overtuigingen, gekoppeld aan angst, en de onzekerheid. Ik kan daar soms ontzettend boos en gefrustreerd van worden. Het voelt alsof ik gevangen zit in de ratrace en geen mogelijkheden meer zie om daaruit te ontsnappen.

Wat mij ontzettend helpt in deze transformatiefase is om te kiezen voor mijn eigen transformatie. Want iedereen doorloopt zijn eigen (transformatie)proces en van iedereen is die weer verschillend. De een word een groene vlinder, de ander weer een blauwe vlinder, de ander weer een gele vlinder, etc, etc.

De een wordt een grote vlinder, de ander een kleine vlinder, etc, etc.Afbeelding

Dus blijf vooral dicht bij jezelf, luister naar je EIGEN gevoel. Als jouw gevoel aangeeft dat je even een rust moment wil hebben, pak hem dan, wil je het strand op om een lange wandeling te maken, doe dat dan. Wil je naar de sauna, doe dat dan.

Wat ook goed helpt is om oude spullen weg te doen die je niet meer nodig hebt (wat de rups niet meer nodig heeft om als vlinder verder te gaan, doet hij ook weg). Ik bedoel hier mee te zeggen dat je eens goed moet kijken wat je allemaal thuis hebt verzameld de overgelopen 180 jaar. Hihi.. kijk eens goed naar al je spullen.. heb je ze echt nog nodig, of heb je ze gewoon omdat je ze hebt..

Aan alles kleeft nog de oude rups energie. Deze energie heb je niet meer nodig in de vlinder energie. Dus kijk eens goed wat je niet meer nodig hebt, geef het weg, gooi het weg, maar ruim op. Je zult merken dat zodra je dit proces in gang hebt gezet en je gaat beginnen met het “opruimen” van deze spullen waar nog de energie van de 3e dimensie aan vastkleeft, je jezelf veel lichter voelt. Het voelt heerlijk om niet overal meer de verantwoordelijkheid voor te MOETEN hebben.

Ik word erg vrolijk van de gedachte dat ik alleen maar een rugzak nodig hebt, met de voor mij op dat moment belangrijke spullen en de rest heb ik niet meer nodig. Wat mij ook enorm veel helpt is de gedachte, dat als ik dood ga, ik alleen maar mijn ervaringen mee kan nemen.

Wat heb ik nu eigenlijk ECHT nodig in dit leven? Is dat slechts mezelf, een dak boven me hoofd en eten? Wat heb ik nu ECHT nog nodig?

Juist in de fase waar we nu inzitten is het belangrijk dat je bewust keuzes maakt. Wat heb je wel nodig, wat niet, zitten er aan bepaalde dingen slechts alleen maar herinneringen? Bewaar je ze daarom? De herinnering blijft, ongeacht wat je doet. Je kan de spullen toch niet meenemen.

Van de week ben ik eens even door mijn kledingkast gelopen. Echt meer dan de helft heb ik in een vuilniszak gedaan en in de kleding container gedaan. Hopelijk loopt binnenkort een afrikaan met een veel te grote maatpak van mij in de woestijn, trots te wezen op zijn deftige nieuwe outfit hihi… wie weet. Nee alle gekkigheid op een stokje ( waar komt deze uitspraak eigenlijk weer vandaan.. ik bedoel heb jij wel eens gekkigheid op een stokje gezien? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Anyway ik dwaal af hihi..

Op het moment dat ik begon te ruimen, voelde ik ook dat er binnenin mij dingen begonnen te ruimen. Mijn gedachten werden minder.. uhhmmmmm…. Hoe komt dat dan?

Dat is een hele goeie vraag. Zodra ik begin met opruimen, merk ik dat ik binnen ook aan het opruimen bent. Het voelt op de een of andere manier lichter aan. Toch heerlijk te weten dat als je plotseling weg moet dan je dan gewoon 1 rugzak pakt met voor jou de belangrijke spullen en dan je gewoon kan vertrekken!. Hoe heerlijk ongecompliceerd is dat dan?

Ook oude denkwijze en overtuigingen zijn aan het veranderen. Ik merk dat mensen anders reageren naar elkaar. Vroeger stak je je vinger nog omhoog als iemand je van de weg probeerde te duwen om net 1 auto voor te kunnen, zodat ze 1 auto eerder op hun werk konden zijn..

Nu denken steeds minder mensen zo. Ik zie dat mensen intuïtief veel meer mensen voor laten gaan. Dat er ruimte voor hun word gecreëerd. De mensen worden wat gemoedelijker. We gaan anders denken. We zitten in de fase dat we een pop mogen worden. Er zijn nog heel veel rupsen, maar ik zie ook dat er steeds meer poppen komen en sommige poppen zijn ook al vlinder geworden.

AfbeeldingZij zijn het voorbeeld van de nog zijnde rupsen. De rupsen kijken naar deze vlinders en worden zich bewust van het feit dat zij dus ook een vlinder kunnen worden, maar dit niet eerder bewust waren. Doordat de vlinder weet hoe dit proces verloopt, kan hij de rups adviseren en uitleggen hoe ook hij een vlinder kan worden.

Op weg naar de vrijheid, liefde en de rust waar we zo met zijn allen naar verlangen.

Dus lieve mensen begin met het opruimen van je oude denkwijzen, overtuigingen. Laat het los, stap juist nu in de onzekerheid, luister naar je gevoel ( je hart) . wat zegt je gevoel? Luister ernaar en handel ernaar. Ik weet zeker dat jouw gevoel (jouw hart) het beste met je voor heeft. Ook al houd dat in dat je NU vandaag, Juist NU vandaag voor hele lastige keuzes staat of komt te staan. Maar weet dat je niet de enige bent. Er zijn heel veel mensen die juist NU bewust een keuze moeten gaan maken en juist Nu gaan luisteren naar hun eigen hart.

Je kan je dus juist NU bewust worden van een situatie waar je inzit, waar je eigenlijk niet in wil zitten. Ik kan me dus ook voorstellen dat je je bewust word van deze situatie en dat dat juist NU voor jou jouw hobbel is, jouw probleem, waar je, voor je gevoel, niet zo makkelijk uit kan komen.

Je zult je bewust worden van deze situatie. Je zult even geen uitweg vinden. Tenminste dat denk je. Door de bewustwording van jouw gevoelens, kan je in paniek schieten. Waar komt dit gevoel vandaan? heb ik het al die tijd dan zo verkeert gezien, gevoelt, gedaan? wat is juist? Moet ik nu links af? Of juist rechts af? Wat is de juiste keuze? Waarom weet ik niet wat ik wil?

Lieve mensen de fase waarin je nu zit en je juist Nu al deze vragen stelt is juist die bewustwording. Dat is nu juist het begin van jouw transformatiefase. Je wordt je weer bewust van wie je bent. Wie je werkelijk bent ( van binnen). je komt erachter dat je al die tijd van buiten een ander persoon hebt gespeeld. Het kost je steeds meer moeite om juist die persoon te blijven spelen. Daar word je moe van.

Ik voel dat heel veel mensen in deze fase zitten. Maar blijf bij jezelf en maak keuzes die voor jou goed voelen, hoe moeilijk ook, blijf bij jezelf…

Ik weet als geen ander hoe moeilijk dit is en hoe makkelijk het is om juist datgene te doen wat andere mensen van je verwachten. Dat is de gemakkelijkste manier. Iemand anders spelen, in plaats van jezelf. Nu word het tijd dat je niet meer luistert naar anderen, maar dat je naar jezelf luister en voor jezelf kiest. Dat zal veel onzekerheid met zich meebrengen, omdat je lange tijd niet echt jezelf bent geweest. Je zal jezelf weer opnieuw moeten (her)ontdekken. Jij dacht dat je al die tijd jezelf was, maar in wezen speelde je gewoon een rol.

Een rol van een persoon waarvan de meeste mensen wilde dat je die rol speelde. Dat is een zware last.

Alleen in die rol was je geliefd, was je belangrijk, waren de mensen trots op je, kreeg je aandacht. Maar geef je jezelf wel aandacht? Ben je trots op jezelf?, ben je jezelf geliefd?

Ook als je nu de persoon wordt die je van binnen eigenlijk wilt zijn ( jouw vlinder) dan zitten we juist NU in een periode dat juist Nu de mensen de vlinder ook leuk vinden. Wees niet bang. Het getuigd juist van respect dat je eindelijk voor jezelf hebt gekozen. Je word door boven geholpen in dit proces.

Ook ik doorloop dit proces als geen ander. Maar juist NU ervaar ik, hoe meer ik mezelf ben hoe meer ik mezelf word, hoe meer mijn eigen talenten naar boven komen. De sluiers van het doen voorkomen als een ander verdwijnen, waardoor je ontpopt als een ware unieke vlinder met je eigen kwaliteiten, nukken, en talenten.

Lieve mensen, kies voor jezelf, luister naar je gevoel, ruim je rotzooi op, je spullen, je gedachten, de dingen, de situaties, je overtuigingen etc.) en word de mooiste creatie van jezelf (je eigen unieke vlinder).

Liefs van een rups die bezig is met zijn eigen proces op weg naar een mooie vlinder.Afbeelding

Met veel liefde en wijsheid

René xxxxx

Facebook: http://www.facebook.com/renevandiest
Youtube: http://www.youtube.nl/user/renevandiest
Website: http://www.21december2012.nl

Geef een reactie

