Metamorfose van mijn achtertuin

Vandaag zaterdag 6 april ben ik enorm druk bezig geweest in mijn achtertuin. Alles omgespit, ja echt alles!!! En gelukkig was onze hond Dusty enorm lief om mij een handje te helpen, want ook hij heeft een stukje tuin omgespit, hahahaha. Dus lieve mensen, hebben jullie nog iemand nodig die jouw tuin mag omspitten, mijn hond doet het met alle liefde voor je, jou een handje helpen 😉 Na het omspitten had ik het wel even gehad, ik denk dat ik zeker wel 1-2 uurtjes werk er aan had. Maar ik ben enorm blij dat deze klus in mijn achtertuin helemaal geklaard is en het was ook prachtig weer, zonnetje erbij en wat de temperatuur betreft was het heerlijk weer om in de tuin te werken. Voor ik druk in de tuin aan de slag ging, had ik nog de nodige boodschappen gedaan bij de Lidl en tsja, mijn ogen vielen op 2 pakjes met bloemzaadjes (wilde bloemen en zomerbloemen), deze waren  €1,89 per pakje van 100 zaadjes. En na afloop heb ik nog even een deel van mijn tuin de zomerzaadjes ingestrooid langs mijn schutting op en daarna even met water over heen gesproeit met m’n grote plantengieter, wat je misschien ook wel kunt zien, want daar is het bij de schutting een heel stuk donkerder het zand. Ik hoop nu wel dat ik alles een beetje gelijkmatig verdeeld heb al het zand….in elk geval heb ik enorm mijn best erop gedaan. En ja, ook vond ik het wel prettig om even aan de schutting alvast een plantenbakje neer te hangen, waar bassilicum, munt en peterselie in zit. Euhhhh nu bedenk ik me eigenlijk of ik daar straks nog wel bij kan als eenmaal al mijn zomerbloemetjes gegroeit zijn, oeps :$ In elk geval wel een slimme zet als ik langs die bloemetjes vanaf mijn stoeptegels tot aan m’n schuur nog een rij stoeptegels ga leggen, maarrrrrr……dan moet ik eerst stoeptegels zien te bemachtigen, hihihi. Ach ja, in elk geval ben ik weer enorm trots op mezelf wat ik deze mooie dag gepresteerd heb. Want jullie zullen vast wel weten na aanleiding van een foto met een vogel in de tuin die ik 1-2 dagen geleden uploade, wat voor een rommeltje het was in mijn tuin en toen zei ik er al op dat het wel de hoogste tijd is dat is spoedig mijn tuin onder handen zou gaan nemen. En ja……zie hier dan het resultaat. Hoe het in de toekomst er verder uit gaat zien……in elk geval wil ik dus verder her en der iets met bakken voor moestuin neer gaan zetten, alleen moet ik even kijken waar. Want de vraag is, heeft het veel of weinig zonlicht nodig. Hoe meer ik bij de stoeptegels kom, hoe meer zonlicht het krijgt. Zet ik het langs mijn schuur op, daar komt eigenlijk helemaal geen zonlicht. En langs mijn schutting op, daar komt wel wat zonlicht, maar merendeels eigenlijk alleen ochtend en een beetje in de middag. In elk geval kan ik nu al wel vertellen. Als je naar de hoek van mijn schuur en de schutting kijkt, dat is het zuiden. Dus wie weet iemand een tip voor mij?

Dusty, onze hond, helpt mij gezellig mee met het omspitten van mijn achtertuin.

Dusty, onze hond, helpt mij gezellig mee met het omspitten van mijn achtertuin.

Hier alvast een deel van mijn achtertuin wat ik al omgespit heb.

Hier alvast een deel van mijn achtertuin wat ik al omgespit heb.

Hier is mijn achtertuin helemaal omgespit en moet verder nog even weer goed aangeharkt worden, zodat alles behoorlijk gelijkmatig is verdeeld.

Hier is mijn achtertuin helemaal omgespit en moet verder nog even weer goed aangeharkt worden, zodat alles behoorlijk gelijkmatig is verdeeld.

Hier is mijn achtertuin helemaal volledig aangeharkt. En bij de schuting zie je al een strook wat er nat uit ziet. Daar heb ik dus een deel van de zomerzaadjes, waar bijen, vlinders enz. op afkomen, gezaaid en besproeit met water.En wat zien mijn ogen bij het maken van een foto.... ORBS?

Hier is mijn achtertuin helemaal volledig aangeharkt. En bij de schuting zie je al een strook wat er nat uit ziet. Daar heb ik dus een deel van de zomerzaadjes, waar bijen, vlinders enz. op afkomen, gezaaid en besproeit met water.
En wat zien mijn ogen bij het maken van een foto…. ORBS?

Hier aan de schutting zie je dan al vast één plantenbakje hangen met kruiden (peterselie, bassilicum en munt)

Hier aan de schutting zie je dan al vast één plantenbakje hangen met kruiden (peterselie, bassilicum en munt)

Omdat ik op voorgaande foto ORBS denk te zien, heb ik besloten nog maar even een extra foto te maken. En nu......zie ik niks meer. In elk geval heeft het niks met vlekken op de lens te maken, want ik heb m'n lens van m'n camera van de mobiel NIET schoon gemaakt.

Omdat ik op voorgaande foto ORBS denk te zien, heb ik besloten nog maar even een extra foto te maken. En nu……zie ik niks meer. In elk geval heeft het niks met vlekken op de lens te maken, want ik heb m’n lens van m’n camera van de mobiel NIET schoon gemaakt.

Hier nog even de verpakking van de zomerbloemen.Vandaag gekocht bij de Lidl voor €1,89

Hier nog even de verpakking van de zomerbloemen.
Vandaag gekocht bij de Lidl voor €1,89

Hier nog even de verpakking van de wildbloemen.Vandaag gekocht bij de Lidl voor €1,89

Hier nog even de verpakking van de wildbloemen.
Vandaag gekocht bij de Lidl voor €1,89

 

Geef een reactie

