ABSOLUTE GEZONDHEID – Hoe bereik je dat ?

ABSOLUTE GEZONDHEID HEEFT 3 BELANGRIJKE PEILERS

– Je eigen GEDACHTEN

– Voeding

– Beweging

…..DEEL 1 – Wie is je MIK ?…..

De belangrijkste peiler waarop Absolute Gezondheid steunt is je GEDACHTEN.

Angst komt voort uit Negatieve gedachten, angst is dat stemmetje in je hoofd dat je aan het twijfelen maakt. Als je jezelf traint om uitsluitend Positief denken, door je uitsluitend op het Positieve te focussen, zal je al snel merken dat dat ‘vreemde stemmetje’ in je hoofd minder wordt…zwakker wordt.

Als we worden geboren kennen we helemaal geen angst.

ALLE ANGST is ons aangeleerd, aangepraat of op een andere manier door onze omgeving opgedrongen.

De leiders van onze samenleving en religieuze groeperingen zijn constant bezig om je angstig te maken.

Dit doen ze door televisie, radio en kranten met als gevolg dat iedereen in je omgeving angstig wordt.

Waardoor je eigen familieleden, vrienden, kennissen en kinderen…die inmiddels zijn besmet door het Angstvirus…je onzeker zullen maken…waardoor dat ‘vreemde stemmetje’ in je hoofd weer kracht krijgt.

Maar WIE is dat ‘vreemde stemmetje’ in je hoofd eigenlijk ?

Dat is je Materiële Ik (MIK) met andere woorden, je zichtbare IK.

Kortweg: je MIK is je lichaam die met de zintuigen: ogen, oren, reuk, smaak en met rationele gedachten werkt.

En die MIK…daar moeten we zo min mogelijk naar luisteren.

…..DEEL 2 – Kennismaking met MIK & SIK…..

‘Ik kan niet meer met mezelf leven’.

Die gedachten bleef zich maar in mijn geest herhalen.

Ben ik één of ben ik twee ?

Als ik niet meer met mezelf kan leven, moeten er twee ikken zijn…

‘IK’ en de  ‘andere IK’ waar ‘IK’ niet mee kan leven.

Eens in de zoveel tijd herlees ik een van mijn vele boeken.

Ditmaal De kracht van het Nu van Eckhart Tolle.

Bovenstaande tekst schrijft hij in zijn inleiding.

Deze tekst bracht mij op een verrassende gedachte…

Feitelijk bestaan we dus uit twee ikken

Voor het leesgemak noem ik ze:

MIK (Materiële Ik) en SIK (Spirituele Ik)

Wie is MIK ?

Je MIK is dat deel van jou wat met de zintuigen: ogen, oren, reuk en smaak werkt.

Wie is SIK ?

Je SIK is dat deel van jou wat met de zintuigen: gevoel en intuïtie werkt

Je zou ook kunnen zeggen:

WE BESTAAN UIT TWEE BEWUSTZIJNSVORMEN

Als je door gaat redeneren hebben we dus vanaf onze geboorte een Dissociatieve Identiteits Stoornis (meervoudige persoonlijkheidsstoornis of DIS)

Niet echt natuurlijk…maar dat is wat de medische wetenschap ervan zou maken

Dat is een nog interessantere gedachte, want dat betekent dat we allemaal een beetje de weg kwijt zijn.

Gevoelsmatig klopt deze gedachte van me.

Wat ik me afvraag…wie voelt dit nog meer zo ?

 

…..DEEL 3 – Introductie MIK-wereld & SIK-wereld…..

Dus jij denkt nog steeds dat je in één wereld leeft ?

>Ja, hier op aarde en nergens anders.

Oh, maar wie is er dan iedere avond aan het reizen in zijn dromen en beleeft de meest doldwaze avonturen ?

>Dat ben ‘IK die droomt’

Maar jij kan toch helemaal niet vliegen en al helemaal niet sneller dan het Licht.

Ook kan je geen oude vrienden en bekenden ontmoeten in de toekomst of verleden.

>Nee dat klopt, ‘IK’ kan het niet, maar ‘IK die droomt’ wel.

Oh, interessant

Dus als ik het goed begrijp, besta je uit een ‘IK’ die op deze aarde rondwandelt en een ‘IK die droomt’ ?

Volgens mij zijn dat twee ‘ikken’.

Toevallig heb daar laatst een stukje over geschreven…MIK & SIK noem ik ze, moet je eens lezen als je tijd hebt.

Ander vraagje, die droom-wereld van jou, waarin je alles kunt en waar geen afstand of tijd bestaat, bestaat die ergens op deze aarde ?

>Nee, niet op deze aarde, die is ergens…

Tja, waar is die…

Ik weet niet…ergens

Maar als die niet op deze aarde is, dan leef je toch feitelijk in twee werelden ?

Je aardse wereld waarin je rondwandelt en ’s nachts als je slaapt in je droom-wereld

>Ja, dat klopt

Dat maakt twee werelden…

Ik noem ze MIK-wereld en SIK-wereld, goed ?

 

……………………………………………………………………………………………………….

Dr. Bruce Lipton

‘Niet genen, maar onze perceptie creëert ziekte en gezondheid’

Als het aan celbioloog Bruce Lipton ligt, is de tijd van het genetisch determinisme voorbij. Genen controleren vrijwel niets, zo stelt hij in een exclusief interview met Scientias.nl. Het is onze perceptie die ons grotendeels maakt tot wie en wat we zijn (ziek of gezond) en hoe onze cellen functioneren. Maar balanceert hij hiermee niet op het randje van de pseudowetenschap?

LEES HIER VERDER:

http://www.scientias.nl/niet-genen-maar-onze-perceptie-creeert-ziekte-en-gezondheid/70892

 

……………………………………………………………………………………………………….

Dr. Ryke geert Hamer

De meeste lichamelijke aandoeningen (ziektes) worden in onze samenleving veroorzaakt door psychische conflicten, die door het onderbewustzijn biologisch worden ervaren en verwerkt.

Zolang deze conflict-situatie blijft voortbestaan, probeert het organisme dit op psychisch en organisch niveau tot een oplossing te brengen.

LEES HIER VERDER:

http://www.germaansegeneeskunde.info/

……………………………………………………………………………………………………….

via ABSOLUTE GEZONDHEID – Hoe bereik je dat ?.

Geef een reactie

