Lastige telefoontjes….hoe lossen we dat op……

Even bellen

Het is avond en zo rond etenstijd willen de telefooncentrales nog wel eens een gokje wagen. En ja hoor ik heb nog geen hap door mijn keel en daar gaat de telefoon al. “Goedenavond meneer, mag ik U vragen of u al een uitvaartverzekering heeft?” “dat mag mevrouw, ik heb geen uitvaartverzekering omdat ik namelijk niet dood ga. Ik verwissel alleen mijn jasje.”

Het was even stil aan de andere kant van de lijn. “Hoe bedoeld U dat, meneer?” Ik geloof in reïncarnatie en dan wissel je dus alleen van lichaam.” Verward probeerde de vrouw mij toch nog de verzekering te verkopen; “We hebben nu een hele mooie aanbieding, meneer!” In mezelf begon ik al te lachen en zei toen: “Weet U wat, geef me Uw telefoonnummer dan bel ik U terug.” Weer was het stil aan de andere kant van de lijn. … “Daar kunnen wij niet aan beginnen meneer, dan gaan alle mensen ons bellen.” Ik weer:”Dus U vind het dan vervelend dat U lastig gevallen wordt door vreemde mensen die U opbellen?” “Ja!” zegt de vrouw. “Dan weet U nu ook hoe ik me voel dat U mij ongevraagd opbelt.” Weer een stilte…

“Weet U wat, ik ga er even over nadenken. Blijft U eventjes hangen?” Glimlachend leg ik de telefoon op tafel, terwijl het gesprek nog loopt. Ik heb mijn jas aangedaan en ben rustig boodschappen gaan doen. Heb er nooit meer iets van vernomen. 😉

Groetjes,

Richard De Kock Insight

via Even bellen Het is avond en zo rond etenstijd… – Richard De Kock Insight.

Geef een reactie

