Een impressie van Biodanza – YouTube

Een impressie van Biodanza.

Ik denk dat dit wel te vergelijken is met hetgeen wat ik afgelopen zaterdag samen met mijn dochter heb ervaren.

Dansen
in je lichaam aanwezig zijn
je bevrijden van fysieke spanningen
de ruimte in je lichaam gaan ervaren
de subtielere energieën optimaal door je heen laten stromen
met je eigen dans naar buiten komen
je innerlijke vrijheid ervaren

Dansen is voor elke leeftijd. Het gaat niet om goed of fout, mooi of lelijk. Het gaat om het plezier in het dansen en te uiten wat er in jou leeft. wij bieden je een plek aan waar jij kunt vrij dansen om dat wat er in jou leeft en beweegt tot uiting te brengen. 

Met het thema dans jezelf, mag je jezelf zijn, ervaren en uitdrukking aan geven tijdens een gezellige avond van dansen in vrijheid….

Het was in elk geval een heerlijke avond om mee te mogen maken.

In het begin vond ik het wel wat eng en vreemd, ik wist ook niet wat ik er van moest verwachten of wat ik er van kon verwachten, omdat ik zoiets nog nooit eerder heb mee gemaakt.

Ik heb wel ervaring met Disco en Rock and Roll, wat ik vroeger in Dronten geleerd heb bij Dansschool Houtman en ja stijldansen heb ik ook wel ervaring mee, wat ik geleerd heb in Wageningen bij dansschool Anita Artntz.

Maar dit wat ik nu ervaren heb, is echt héél anders.

Persoonlijk vind ik dat je dit ook niet kunt vergelijken met een discotheek waar men danst op de muziek.

Voor mijn gevoel en mijn idee, dit is gewoon heel anders, ook een hele andere ervaring en qua gevoel is dit ook heel anders.

De playlist bestond afgelopen zaterdag o.a. uit de volgende muziek:

Enigma, Era, Corrs, Armand Amar, Loreena Mc Kennith, Daft Punk, Eva Cassidy, Moby en nog veel meer!

Muziekgenre: keltisch, afrikaans, latin, soul, reggae, balkan, arabische, funk, dance en (tribal) trance, tjembe, film muziek, etc.. Een afwisseling van een stevige en een zachtere sfeer, instrumentaal en melodieus. gevoelige of meer verstilde nummers die het hart kunnen raken.

Een tip, zet thuis een muziekje op, het mag rustig zijn, is altijd goed. Doe je ogen dicht en laat je gaan op de muziek, een heerlijke ervaring.

Ik wil gaan proberen dit toch met regelmatig voor mezelf in te plannen en natuurlijk wel makkelijker om dit te doen op de maandag, want deze dag ben ik namelijk vrij van mijn werk en de kids zijn de hele dag naar school, dus heb het hele rijk alleen thusi en kan ik gewoon lekker doen wat ik wil, zonder dat er iemand mee kijkt en me misschien wel uit lacht, hahaha.

Geef een reactie

