Rabarber zonder toegevoegde suikers?

Rabarber zonder toegevoegde suikers? Ik maak ze zelfs in twee varianten. Rabarber met ananas en aardbeien. Zo lekker en precies de juiste verhouding tussen zuur en zoet. En een flinke hoeveelheid, zodat ik het als toetje, ontbijt en misschien nog als lunch kan eten. Beetje yoghurt erbij of gewoon zo. Heerlijk!

Ik gebruik:

  • 5 stengels rabarber
  • 1/2 halve ananas of 10-12 aardbeien
  • 1 appel in blokjes
  • sap van 1 mineola

Was de rabarber. Snij hem daarna in stukken van 2-3 cm en doe het in een ruime pan. Voeg dan de schoongemaakte ananas of aardbeien toe. Vervolgens de appel en sap van de mineola.

Zet de pan op en laat het koken voor 10-14 minuten totdat alles gaar is en zacht.

Daarna alles goed door elkaar mengen. Mocht het te vochtig zijn, dan zou je het kunnen indikken met een beetje arrowroot.

Op de foto zie je links de ananas versie, rechts rabarber met aardbeien.

via Oerkracht Voedingsadvies

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s