Helpen

En als iedereen zijn steentje bij zou dragen en dit deelt, dan wordt de wereld vanzelf nog een beetje mooier.

Helpen

Een man vertelde zijn beste vriend dat hij besloot om er alles aan te gaan doen om de wereld te verbeteren. Hij wilde zijn liefde geven aan iedereen die het wilde horen.

Zijn vriend antwoordde: ‘Ja, een nobel plan. Maar de wereld is niet alleen mooi. Er is veel verderf. Het gaat onherroepelijk ten koste van jezelf.’

‘Oké,’ zei de man. ‘Mag ik jou een vraag stellen?’

‘Uiteraard’ zei de vriend.

‘Wat als we de gedachte nu eens omdraaien. Vind jij dat iedere liefdevolle, onbaatzuchtige intentie om de wereld mooier te maken, zou moeten slagen?’

‘Uiteraard’ zei de vriend.

‘Vind jij dan ook dat we alle mogelijkheden moeten aangrijpen om de wereld mooier te maken?’

‘Uiteraard’ zei de vriend.

‘Als wij allebei vinden dat we alle mogelijkheden moeten benutten, dan stel ik voor om dit ook zo ruim mogelijk te zien. Wie weet wat er dan allemaal mogelijk is…

Zou je mij, beste vriend, zou je mij willen helpen?

Zou je over de vraag na willen denken hoe je mij kunt steunen?’

via Voor positiviteit

Geef een reactie

