IK BEN….

IK BEN…

Ja, wie of wat zijn wij nu eigenlijk? De mens die in nog in het beperkte bewustzijn van de 3e dimensie verkeert wil graag alles begrijpen en zal daarom de behoefte hebben om alles in een hokje te plaatsen. Veel mensen zijn zich er vaak niet van bewust dat ze zichzelf eerst een etiket opplakken, waardoor ze zich onbewust zelf tot een minderheidsgroepering maken, om vervolgens verbaasd te zijn dat ze gediscrimineerd worden. Laat ik eens een mooi voorbeeld nemen;

Alweer enige tijd geleden sprak ik iemand – een mooie ziel, die naar aarde is gekomen en voor een mannelijk lichaam heeft gekozen – die mij vertelde dat hij het zat is om gediscrimineerd te worden vanwege zijn homoseksualiteit… Ik vroeg hem dus; “Weet jij 100% zeker dat je homo bent?”

Hij bevestigde dat voor zichzelf door te antwoorden; “Ja, ik heb in mijn jonge jaren wel wat met vrouwen gehad, totdat ik de liefde van mijn leven ontmoette, en dat is een man!”

Deze mooie ziel heeft zichzelf dus onbewust in een hokje geplaatst, tot een minderheid gemaakt, en wordt nu gediscrimineerd door groepen homohaters. Ik mocht hem een mooie spiegel voor houden, want hij kende het woord Zielsliefde nog niet, dus vertelde ik hem over incarnaties, zielendoelen en zielengroepen.

Deze mooie ziel is net als jij en ik niet voor het eerst op deze planeet. Hij heeft net als jij en ik al vele levens geleefd, zowel in de 3e dimensie, als in de hogere spirituele dimensies, op andere planeten en wellicht ook andere zonnestelsels. En telkens als hij ervoor koos om af te reizen – of het nu hier op aarde is, of elders – was hij nooit alleen, maar met 144.000 andere zielen… iedere keer weer om van en met elkaar te leren. Onze grootste uitdaging van een leven op aarde is dat: Onze afkomst uit de bron die Liefde heet te vergeten, in het hoofd te gaan zitten en op jonge leeftijd al te leren wat dualiteit is door onze conditioneringen: “dit is goed, dat is fout, of… dit mag wel, dat mag niet!” Daarna is het de bedoeling dat we leren om uit ons beperkte bewustzijn geraken en onze harten weer gaan openen voor de energie van onze werkelijke afkomst, dus dat wat we zijn: LIEFDE!

Zo kon ik deze mooie ziel uitleggen dat zowel hij, als zijn levenspartner – waarmee hij al bijna 30 jaar samen is – beiden hebben gekozen voor een mannelijk voertuig. Ik heb hem uitgelegd dat ons lichaam dus slechts een uiterlijke verpakking is voor de IK BEN aanwezigheid op aarde, en dat hij dus helemaal geen homo is, maar onbewust zijn zielliefde was tegen gekomen. De andere tweelingvlam, zijn Goddelijk complement, met wie hij al vele levens heeft geleefd, geleerd en gedeeld. Ook heb ik hem mogen vertellen dat, indien hij en zijn vriend dit zelf ook zo zouden voelen, hij zichzelf uit het zelf opgeplakte etiket ‘homo’ zou bevrijden, en dat discriminatie voor hen tot het verleden zou gaan behoren… Inmiddels zijn we bijna een jaar verder na ons eerste gesprek en ik kreeg een dankbaar bericht van hem: Nooit meer werden hij en zijn partner gediscrimineerd of uitgescholden, simpelweg door jezelf te bevrijden van een beperkende energie of een woord dat je aan jezelf hebt gegeven.

Minderheden, een woord dat alleen op aarde bestaat en in stand wordt gehouden door de mens met het beperkte bewustzijn. Het doel: Leren omgaan met dualiteit en afscheiding!

We kennen op aarde tal van woorden die we onszelf toekennen, en vaak zijn we ons er niet van bewust dat we onszelf hiermee tot een minderheid maken, om vervolgens weer uitgelachen, uitgescholden of gediscrimineerd te worden.

Hoe vaak hoor ik niet op cursussen en workshop tijdens een voorstelrondje; “IK BEN (mijn naam) en ik ben al een tijdje bezig op het spirituele pad”… Laat ik je dan eerst uitleggen dat je niet je naam BENT, maar dat je naam hebt! …ook bewandel je niet een spiritueel pad, maar ben je – net als ik – een spiritueel wezen dat op aarde is om het menselijke te ervaren. Het gaat hierbij om bewust bewustzijn of een hoger bewustzijn, en als je jezelf daarvan bewust bent, dan ben je geen minderheid, maar je maakt deel uit van een immens Universum, met meerdere planeten, meerdere zonnestelsels, en beter nog; ontelbare energieën die net als jij en ik afstammen van één en dezelfde bron die Liefde heet!

De mensheid op Aarde met het beperkte bewustzijn – die 86% van de mensen die het gewoon vindt dat we overal gratis WiFi hebben, en dat je voor water moet betalen – die groep is in werkelijkheid de minderheidsgroepering. Alleen, zolang wij denken dat we onszelf in een hokje moeten laten plaatsen, zul je wellicht eenzaamheid, afgescheidenheid en discriminatie ervaren.

Laat ik eens afsluiten met het woord “zigeuner”… Volgens de meesten die dit nu lezen is dat een minderheid, die net als homoseksuelen verguisd en gediscrimineerd worden. Maar wat is een zigeuner? Het is maar een woord om een groep mensen in een hokje te plaatsen, en slechts alleen omdat de conditioneringen, normen en waarden van die 86% van de mensheid met een beperkt bewustzijn verschillen met die van hen; Een zigeuner heeft geen huis! …maar in de waarneming van velen is het een persoon die de wereld rondtrekt, telkens op zoek naar een andere bestemming om te leven. De zigeuner beschouwt zichzelf als iemand met een vrije geest, vol overgave en dankbaar naar waar het leven hem naar toe neemt. Hé, proef ik hier herkenning en zie ik overeenkomsten met die vele cursisten die over zichzelf zeggen dat ze een spiritueel pad bewandelen?

Ja, natuurlijk… De definitie van een vrije geest is iets of iemand die leeft volgens zijn eigen wensen en niet wordt beperkt door de maatschappij! Een vrije geest gaat niet elke dag naar zijn vaste job om geld te verdienen voor zijn huis (omdat hij/zij nog niet weet dat je je overal thuis kunt voelen), of dat je moet werken om de auto af te betalen, waarmee je elke dag naar je werk gaat!

Laten we ons daarom eens extra bewust zijn dat onze beperkingen liggen in de woorden die wij gebruiken, de etiketjes die wij onszelf opplakken, en waarmee we zelf de afgescheidenheid en dualiteit in stand houden.

Ik ben een andere jij, en jij bent een andere ik… samen zijn wij LIEFDE!

~John Breukels~

Bron: Engelentherapie Benelux

Geef een reactie

