Intake gesprek Molenmann Kliniek

Net een intake gesprek gehad bij Molenmann kliniek. Die vrouw met wie ik een gesprek had vond dat ik alles heel goed kon verwoorden/omschrijven wat ik nu precies daar kwam doen en wat ik er mee uiteindelijk wou bereiken.
Veel dingen gevraagd ook over m’n verleden, m’n loopbaan op schoolonderwijs, maar ook over werk en over m’n relaties met m’n vriendjes en familie enz.
Na aanleiding wat ik allemaal verteld had, maar wat ik aangaf dat mijn gevoel nu toch meer uitging naar ADD i.p.v. PDD-NOS, haar antwoord neigde toch meer naar dat ik misschien wel PDD-NOS kon hebben.
In elk geval heb ik nu een nieuwe vragenlijst mee gekregen, die ik thuis moet invullen, maar ook staan er veel vragen in over mijn verleden over m’n kinderjaren.
Alleen 1 probleempje, ik weet nog maar héél weinig over m’n kinder-puber jaren te vertellen, dus dat betekent dat ik mensen met wie ik nu nog een beetje contact heb om hulp moet gaan vragen om mij er mee te helpen.
In elk geval zou ik een kennis van mij uit Wageningen kunnen gaan vragen.
Nu hoor ik sommige al roepen, waarom je moeder niet, want die leeft toch nog.
Tsja, ik zou mijn moeder kunnen vragen, maar….. die situatie om haar te vragen ligt een beetje erg ingewikkeld, waar ik liever dus niet over heb.
En mijn vader kan ik dus niet vragen, want die leeft dus al 26 jaar niet meer, snif snif
Maar ook dit komt wel weer goed hoor met het invullen van die vragen vanuit m’n verleden. Ik blijf positief, zoals altijd, ook al komt er iets negatiefs op mijn pad, ik haal altijd het positieve er weer uit.
Maar toch, ik blijf erbij, mijn gevoel zegt nu toch wel dat ik heel veel meer neig naar het ADD, omdat ik daar te veel dingen in terug herken in mezelf.
En weet je wat ik ga doen, ook die punten ga ik verwerken in een begeleidende brief, de kenmerken ervan en ook een verhaaltje erbij het waarom ik mezelf er in herken, maakt het vast en zeker nog veel gemakkelijker om een bepaalde diagnose te stellen.
Nogmaals wat ik al wel heel veel vaker tegen mensen zeg, ik wil geen stempel van dat ik ADD of PDD-NOS heb of wat dan ook, maar ik wil wel meer duidelijkheid hebben, waarom ik sommige dingen doe of juist niet doe en vooral hoe ik er zelf mee om kan gaan, maar ook hoe de buitenwereld (werk, vrienden enz.) dan weer het beste met mij om kan gaan, omdat ze weten dat ik dan bepaalde kenmerken vertoon of juist niet vertoon enz.
Ik ben ik en uniek net als jij, niemand is gelijk, zou ook erg saai zijn als we allemaal gelijk waren, ons precies hetzelfde gedroegen en deden.
Het gesprek heeft me vanmiddag wel goed gedaan en luchtte ook wel weer enorm op, ik heb veel kunnen vertellen wat ik kwijt wou, maar natuurlijk nog niet alles. In elk geval heb ik wel de inzicht mee gekregen dat ik weet wat ik wil en dat zij me ook een compliment gaf dat zij het enorm geweldig vond en dit ook wel in mij waardeerde dat ze in mij opmerkte dat ik dus uit alles het positieve weet te halen, ook al komt er iets negatiefs, iets minder leuks op mijn pad.
En dat geeft mij weer enorm veel kracht om door te gaan en er niet met de pakken erbij neer te gaan zitten.
Oké natuurlijk ervaar ik vaak zat van die dipjes, soms duurt het een poosje dat ik er weer bovenop kom, maar gelukkig heb ik genoeg mensen (collega’s, vriend(inn)en in real life, maar ook via internet) met wie ik er over praten kan en zij mij ook begrijpen en respecteren om wie ik ben.
En zij zeggen me niet, dit of dat moet je doen, nee zij luisteren naar mij en geven me tips wat ik eventueel zou kunnen doen, maar uiteindelijk moet ik het allemaal zelf doen en zij worden niet boos of zijn niet teleurgesteld in mij als ik uiteindelijk toch besluit om het anders te doen, als wat hun tip was.
Ik ga zoveel mogelijk op mijn eigen gevoel/intuïtie af en ja soms ga ik op m’n bek, maar daar leer ik weer van.
Het leven is toch een leerschool en fouten maken moet zelfs, want anders valt er niks te leren

Geef een reactie

