Wat is ADD

In het ADD herken ik heel veel dingen in wat mezelf betreft.
O.a.: snel afgeleid, chaotisch, organisatorisch, uitstelgedrag, mezelf graag terugtrekken, ergens volledig in opgaan, grote passie bij interesse, gevoelig/emotioneel/betrokken, assertief maar soms wel wat onzeker over mezelf, ik laat alles wachten tot het laatste moment, ik blijf vaak op de achtergrond en ja zo zijn er nog heel veel meer dingen te noemen.
Maar goed, vanmiddag heb ik een intake gesprek bij Molenmann Kliniek, het was eigenlijk de bedoeling om me te laten testen op PDD-NOS, maar ik denk dat ADD toch meer mijn kant op aan gaat, dus dat leg ik ook wel even voor daar zo.
Ik wil niet persé een stempel hebben met wat ik precies heb, maar ik wil wel weten wat ik zou kunnen hebben, zodat ik er zelf beter mee om kan gaan, maar ook anderen beter met mij om kunnen gaan en mij beter begrijpen het waarom ik me zo en zo gedraag. En ja iedereen is UNIEK op zijn/haar eigen manier, niemand is hetzelfde, ook ADD-ers zijn niet hetzelfde. Want zo kwam ik wel punten erin tegen wat weer niet met mij resoneert.

Geef een reactie

